کرمجگان
کرمجگان
چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:, :: 17:50 ::  نويسنده : جواد خیاط

یا حسین(ع)



چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : جواد خیاط
       

چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : جواد خیاط


دو شنبه 17 خرداد 1395برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : جواد خیاط

اا



دو شنبه 17 خرداد 1395برچسب:, :: 14:18 ::  نويسنده : جواد خیاط


سه شنبه 10 فروردين 1395برچسب:, :: 18:51 ::  نويسنده : جواد خیاط

مادر

مامان مهربانم، آهنگ صدایت، زیباترین ترانه زندگی‌ام،

نفس هایت، تنها بهانه نفس كشیدنم و وجودت تنها دلیل زنده بودنم شد. روزت مبارك.

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 فروردين 1395برچسب:, :: 16:54 ::  نويسنده : جواد خیاط

بهار با همه زيبائيهايش با مژده شكوفه و باران ، همراه با تحول و طراوت در طبیعت از راه رسیده است . ایرانیان بنا بر رسمی دیرینه ، سال نو را با جشن و شادمانی آغاز کرده اند .
یکی از بزرگترین و قوام یافته ترین سنتهای به جای مانده از دوران كهن ایران زمین ، عید نوروز و جشن و شادمانی آغاز سال نو است . اين آئين نه تنها در کوران حوادث بی شماری که این سرزمین پشت سر گذاشته از بین نرفته است ، بلکه با پذيرش اسلام ، ویژگیهای مذهبی به خود گرفته و با حفظ هویت ایرانی به زینت اسلام نیز آراسته شده است



ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 فروردين 1395برچسب:, :: 16:51 ::  نويسنده : جواد خیاط


یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب:, :: 9:24 ::  نويسنده : جواد خیاط


سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:, :: 19:20 ::  نويسنده : جواد خیاط


امامزاده نورعلی (علیه السلام) سیدی جلیل القدر، عظیم الشأن و بسیار بزرگوار بود. اکثر اجداد او از بزرگان سادات حسینی در طبرستان به شمار می آمدند.
امامزاده نورعلی که از نخستین سادات اشرفی حسینی مهاجر قم است از احترام فوق العاده ای برخوردار و به زهد و تقوی آراسته بود پس از مهاجرت فرزند او به قم احترام او دو چندان شد او به خاطر گرمای شدید قم در فصل تابستان به یکی از روستاهای قم (کرمجگان) نقل مکان می نمود تا اینکه در ثلث اول قرن چهارم هجری وفات یافته و در روستای کرمجگان به خاک سپرده شد. 
علت نامگذاری او به نورعلی به درستی معلوم نیست؛ برخی معتقدند که چون او نواده بزرگوار امام علی بن الحسین زین العابدین (علیه السلام) است؛ لذا به نورعلی خوانده شده است.
نسب شریف ایشان با چهار واسطه به حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) منتهی می شود که از قرار ذیل است:

سیدعلی بن ابی عبدالله محمدالشجری بن عمرالاوسط بن علی الاصغر المحدث بن عمرالاشرف بن الام علی بن الحسین زین العابدین (علیه السلام).
امامزاده نورعلی (علیه ا) كه از نخستین سادات اشرفی حسینی مهاجر قم است، از احترام فوق‌العاده‌ای برخوردار و به زهد و تقوی آراسته بود. پس از مهاجرت فرزند او به قم، احترام ایشان دو چندان شد. 
این امامزاده به دلیل گرمای شدید قم در فصل تابستان به یكی از روستاهای قم (كرمجگان) نقل مكان كرده تا اینكه در ثلث اول قرن چهارم هجری وفات یافته و در روستای كرمجگان به خاك سپرده شد. 
علت نامگذاری ایشان به نورعلی به درستی معلوم نیست، برخی معتقدند كه چون ایشان نواده بزرگوار امام علی‌بن‌الحسین زین‌العابدین (علیه السلام) است، بنابراین به «نور علی» خوانده شده است. به هر حال مزار متبركی است و كه در 42 كیلومتری شهر قم واقع شده و كرامات زیادی از ایشان به منصه ظهور رسیده است.
زیارت نامه امام زاده نور علی:
 
السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَةً وَسِرًّا، فازَ مُتَّبِعُکَ، وَنَجا مُصَدِّقُکَ، وَخابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بِهذهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودِعةً، وَها اَنَا ذا اَستَودِعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه.
***
سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجت های خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.
 منبع: سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران 
 


ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﺳﻮﮒ ﻣﺼﻄﻔﯽ ﻣﯿﮕﺮﯾﺪ.
ﻣﻬﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﻣﺠﺘﺒﻰ ﻣﯿﮕﺮﯾﺪ.
ﺩﺭ ﻣﺸﻬﺪ ﺩﻝ ﭼﻪ ﻛﺮﺑﻼ‌ﯾﻰ ﺑﺮﭘﺎﺳﺖ.
ﻗﻮﻣﻰ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺿﺎ ﻣﯿﮕﺮﯾﺪ.
شهادت اقا امام رضا (علیه السلام) تسلیت

 



جمعه 6 آذر 1394برچسب:, :: 10:52 ::  نويسنده : جواد خیاط

پیاده روی اربعین



 

پ

عکس ها: خبرگزاری خانه ملت
17282



چهار شنبه 6 آبان 1394برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : جواد خیاط

 

 

 

 

 



جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, :: 20:8 ::  نويسنده : جواد خیاط



امام نهم شيعيان حضرت جواد (ع ) در سال 195هجري در مدينه ولادت يافت . 
نام نامي اش محمد معروف به جواد و تقي است . 
القاب ديگري مانند : رضي و متقي نيز داشته ، ولي تقي از همه معروفتر مي باشد .

مادر گرامي اش سبيکه يا خيزران است که اين دو نام در تاريخ زندگي آن حضرت ثبت است 



ادامه مطلب ...


جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, :: 13:23 ::  نويسنده : جواد خیاط

ژورنالیسم و روزنامه نگاری در کرمجگان نسبتاً کم فروغ بوده که اوج ژورنالیسم در کرمجگان مربوط می شود به سال 1385 و دو نشریه پر مخاطب آوای کرمجگان و نسیم روستا که در این مجال به نحوه ظهور و افول این دو نشریه در کرمجگان می پردازیم :

آوای کرمجگان :

پایه اصلی نشریه آوای کرمجگان ، نشریه دستنویسی به نام انصار بود که طی چند شماره بصورت دستنویس و کپی برداری از نسخه ی دستنویس و پخش آن در روستای کرمجگان انتشار می یافت . از زمانی که قرار شد این نشریه بصورت تایپی و چاپ شده منتشر گردد نام آن به نام آوای کرمجگان تغییر یافت . این نشریه زمان مشخصی برای انتشار نداشت و بدلیل نبود امکانات بصورت گاهنامه و خبرنامه هر از گاهی چاپ می شد . این نشریه خیلی زود جای خودش را در بین مردم روستا باز کرد و با تشکیل شورای تحریریه نشریه از نظم و ثبات بهتری بهره مند شد . اما انتشار مطلبی محاوره ای که در آن نام یکی از مساجد را به طور عامیانه( مسجد خان : مسجد علی بن ابیطالب ) برده شده بود منجر به اعتراضات و جوسازی هایی علیه آن شد. و عده ای این نشریه را بی طرف نمی دانستند . پس از مدتی حرف و حدیث سرانجام مسئولان کانون انصار الشهدا تصمیم گرفتند برای هدایت و نظارت بر این نشریه ، خودشان وارد عمل شوند . یکی دو شماره هم به همین منوال چاپ شد ولی یکباره و پس از انتشار سی و اندی شماره چرخ انتشار این نشریه از حرکت ایستاد .

نبود امکانات ، عدم پشتیبانی صحیح ، جو فرهنگی نامناسب روستا و نیز کم تجربه بودن کادر تحریریه این نشریه از عوامل توقف انتشار آن بود .اعضای فعال در این گاهنامه ( آوای کرمجگان ) عبارت بودند از : 1- کاظم حامدی 2- مهدی رجبی 3- محسن حیدری 4- حسین عبدالهی 5- مرتضی اصغری

نسیم روستا :

اما نشریه بعدی نشریه { نسییم روستا } بود که با پشتیبانی پایگاه بسج روستا بدست مردم کرمجگان می رسید.

این نشریه شامل تاریخ کرمجگان ، اخبار روستا (تازه ها ، اجتماعی و ورزشی )، مصاحبه با افراد مهم روستا و خانواده شهدا و پیام تبریک و تسلیت بود .

تعویض فرمانده پایگاه و عدم حمایت مالی از نشریه سبب شد تا سرنوشت این نشریه هم به سرنوشت

آوای کرمجگان دچار شود.

اعضای اصلی این نشریه عبارت بودند از : محمد جواد جعفری ، مرحوم جواد کچویی و مهدی جعفری (محله ماهور) و......

 
 
 
 


جمعه 26 تير 1394برچسب:, :: 13:1 ::  نويسنده : جواد خیاط

تصاویر عید فطر سال 1391 در مصلای کرمجگان

عکاس: مرحوم جواد کچوئی شادی روحش صلوات

 

 

تصاویر عی فطر سال 1391 در مصلای کرمجگان 

تصاویر عی فطر سال 1391 در مصلای کرمجگان  

تصاویر عی فطر سال 1391 در مصلای کرمجگان 

تصاویر عی فطر سال 1391 در مصلای کرمجگان 

تصاویر عی فطر سال 1391 در مصلای کرمجگان 

تصاویر عی فطر سال 1391 در مصلای کرمجگان



پنج شنبه 25 تير 1394برچسب:, :: 14:52 ::  نويسنده : جواد خیاط


همراهی حاج محمد رضا عبداللهی با سرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش

در راهپیمایی روز قدس



جمعه 19 تير 1394برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : جواد خیاط


چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, :: 16:34 ::  نويسنده : جواد خیاط

به یاری خداوند طی سالیان اخیر بر سر سفره زندگی سراسر افتخار مولی علی (ع) نشستیم و گلگشتی در آن زندگی پربار داشتیم.

اینک قسمت پایانی این زندگی سعادتمندانه یعنی شهادت مولی علی (ع) را به نگاه می نشینیم.

شهادت در فرهنگ امام علی (ع) باختن نیست، بردن است.

شهادت در فرهنگ امام علی (ع) به آب رسیدن لب تشنه است.

شهادت در فرهنگ امام علی (ع) یافتن گمگشته است.

شهادت در فرهنگ امام علی (ع) امید زندگی است; آرزو است!

و بالاخره شهادت در فرهنگ مولی همان است که قرآن فرمود: «فوز عظیم » برندگی بزرگ.

پیشگویی پیامبر از شهادت امام علی (ع)

شهادت مولی علی (ع) را پیامبر اکرم (ص) به هنگام نزول آیه 1 و 2 سوره عنکبوت پیشگویی کرده بود، که سخن از امتحان است.

مولی علی (ع) با یادآوری خاطره ای از پیامبر، مسئله شهادت خود را پرسید.

فرمود آیا پس از اتمام «جنگ احد» که من سعادت شهادت را نداشتم، و بر من گران آمد، شما نفرمودید بشارت باد بر تو که شهادت در انتظارت نشسته است؟ !

 


ادامه مطلب ...


دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, :: 11:35 ::  نويسنده : جواد خیاط

فضیلت و اعمال شب قدر

از پيامبر گرامي اسلام (ص) نيز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرين بر كسي كه به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزيده نشود.

 

"انس بن مالك" از پيامبر (ص) نقل كرده كه فرمودند: ماه مبارك به شما رو آورده است و در اين ماه شبي است كه برتر از هزار ماه است و هر كس از فيض شب قدر محروم گردد، از تمام خيرات بي‌نصيب مانده است و محروم نمي‌ماند از بركات شب قدر، مگر كسي كه خويشتن را محروم كرده است.

 

از امام باقر (ع) نيز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: كه اگر خداوند كارهاي مؤمنان را چند برابر نكند به سر حد كمال نمي‌رسند، اما از راه لطف كارهاي نيكوي آن‌ها را چند برابر مي‌فرمايد تا كاستي هايشان جبران شود.

بر اين اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختياري صالحي است كه با عنايت خداوند، بركت يافته و چند برابر مي‌شود.

 

از حضرت رسول (ص) نيز پيرامون شب زنده داري شب قدر نقل است كه فرمودند: كسي كه شب قدر را شب زنده‌داري كند، تا شب قدر آينده، عذاب دوزخ از او دور گردد.

 

امام موسي بن جعفر (ع) نيز درباره شب قدر فرمودند: كسي كه در شب قدر غسل كرده و تا سپيده صبح شب زنده‌داري كند، گناهانش آمرزيده مي‌شود.

 

تمامي اين روايات بر اين مطلب دلالت دارند كه برخي مقدرات و پاداش‌ها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ، نتيجه كار خود بندگان است و سرنوشت هر انساني در شب قدر به دست خودش رقم مي‌خورد.

در شب قدر به خواندن دعاهايي از جمله "جوش كبير"، "دعاي افتتاح" و "ابوحمزه ثمالي" سفارش شده زيرا انسان با يادآوري لطف، گذشت، كرم، رحمت و بخشش بي‌پايان خداي مهربان او را در كنار و دستگير خويش مي‌بيند و نور اميد در دلش مي درخشد.

 

اعمال شب های قدر
شب نوزدهم :اين شب با عظمت آغاز شبهاى قدر است،و شب قدر آن شبى است كه در طول سال،شبى به خوبى‏ و فضليت آن يافت نمی ‏شود،و عمل در اين شب (شب قدر)از عمل در طول هزار ماه بهتر است،و تقدير امور سال در اين شب صورت‏ می‏گيرد،و فرشتگان و روح كه اعظم فرشتگان الهى است،در اين شب به اذن پروردگار به زمين فرود می ‏آيند،و به محضر امام زمان(عج) می ‏رسند و آنچه را كه براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می‏دارند.

 

و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است: يكى اعمالى كه در هر سه شب بايد انجام داد،و ديگر اعمالى كه مخصوص به هر يك از شبهاى قدر است

 

 اوّل:اعمالى است كه در هر سه شب بايد انجام داد،و آن چند عمل است:

اوّل:غسل كردند.علاّمه مجلسى فرموده‏ بهتر است غسل شب قدر در هنگام غروب آفتاب انجام گيرد،كه نماز شام را با غسل بخواند.

 

دوم:دو ركعت نماز كه‏ در هر ركعت پس از سوره«حمد»،هفت مرتبه«توحيد»خوانده،و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد،استغفر اللّه و اتوب اليه در روايت نبوى است:كه از جاى برنخيزد تا خدا او و پدر و مادرش را بيامرزد،تا آخر خبر. سوم:قرآن مجيد را باز كند و در برابر خود گرفته و بگويد:


اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكِتَابِكَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِيهِ وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَكْبَرُ وَ أَسْمَاؤُكَ الْحُسْنَى وَ مَا يُخَافُ وَ يُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ.


خداى از تو درخواست مى‏كنم به حق كتاب نازل شده‏ات،و آنچه در آن است،و در آن است نام بزرگت‏ترت،و نامهاى نيكوترت‏ و آنچه بيم‏انگيز است و اميدبخش،اينكه مرا از آزادشدگان از آتش دوزخ قرار دهى.



میلاد امام حسن مجتبی(ع) تبریک میگم 

پیشواى دوم، نه تنها از نظر علم، تقوى، زهد و عبادت، مقامى برگزیده و ممتاز داشت،

بلكه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیرى از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.

وجود گرامى آن حضرت آرام بخش دل هاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان،

و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیرى از در خانه آن حضرت دست خالى برنمى گشت.

ميلاد امام مجتبي (ع) آمده است

 

او آمده تا نور به شب ها بخشد     روح شرف و عشق به دنيا بخشد

او آمده تا باور وايمان و صفا     همراه دو صد عاطفه برما بخشد

 

*****شعر ولادت امام حسن (ع)*****

 

او آمده از صلح و محبت بي شك     جاني ز ولا برتن تنها بخشد

آن سيد خوبان و بهشت آمده تا     برمهر و وفا ارزش و معنا بخشد

 

 

*****شعر ولادت امام حسن (ع)*****

 

او آمده با نام حسن در حسنش     شوري به سرا پرده مولا بخشد

او رود زلالي ست كه درفصل عطش     جود و كرم خويش به دريا بخشد

 

*****شعر ولادت امام حسن (ع)*****

 

از لطف ، كريم اهل بيت عصمت     ما را زكرم خدا به فردا بخشد

ميلاد امام مجتبي (ع) آمده است     شادي به حريم دل ما آمده است

 

 


دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:, :: 18:41 ::  نويسنده : جواد خیاط

فرم ثبت نام مدافع حرم



دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:, :: 17:10 ::  نويسنده : جواد خیاط
 

درباره ماه رمضان

رمضان اسمى از اسماء الهى می ‏باشد و نبايست‏ به تنهائى ذكر كرد مثلا بگوئيم، رمضان آمد يا رفت، بلكه بايد گفت ماه رمضان آمد، يعنى ماه را بايد به اسم اضافه نمود، در اين رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (عليه السلام) گوش فرا می دهيم.

 

رمضان از اسماء الله است

هشام بن سالم نقل روايت می ‏نمايد و می ‏گويد: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى جعفر امام باقر (عليهما السلام) بوديم، پس سخن از رمضان به ميان آورديم.

 

فقال عليه السلام: لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا يجيى و لا يذهب و انما يجيى‏ء و يذهب الزائل و لكن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فيه القرآن، جعله الله تعالى مثلا و عيدا و كقوله تعالى فى عيسى بن مريم (عليهما السلام) و جعلناه مثلا لبنى اسرائيل. (1)

 

امام عليه السلام فرمود: نگوئيد اين است رمضان، و نگوئيد رمضان رفت و يا آمد، زيرا رمضان نامى از اسماء الله است كه نمی ‏رود و نمی ‏آيد كه شى‏ء زائل و نابود شدنى می ‏رود و می ‏آيد، بلكه بگوئيد ماه رمضان، پس ماه را اضافه كنيد در تلفظ به اسم، كه اسم اسم الله می ‏باشد، و ماه رمضان ماهى است، كه قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عيد قرار داده است همچنانكه پروردگار بزرگ عيسى بن مريم (سلام الله عليهما) را براى بنى اسرائيل مثل قرار داده است، و از حضرت على بن ابى طالب (عليه السلام) روايت ‏شده كه حضرت فرمود:

«لا تقولوا رمضان و لكن قولوا شهر رمضان فانكم لا تدرون ما رمضان‏» (2) شما به راستى نمى‏دانيد كه رمضان چيست (و چه فضائلى در او نهفته است).

 

واژه رمضان و معناى اصطلاحى آن

رمضان از مصدر «رمض‏» به معناى شدت گرما، و تابش آفتاب بر رمل... معنا شده است، انتخاب چنين واژه‏ اى براستى از دقت نظر و لطافت ‏خاصى برخوردار است. چرا كه سخن از گداخته شدن است، و شايد به تعبيرى دگرگون شدن در زير آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بى امانش،زيرا كه رمضان ماه تحمل شدائد و عطش می ‏باشد، عطشى ناشى از آفتاب سوزان يا گرماى شديد روزهاى طولانى تابستان.

 

و عطش ديگر حاصل از نفس سركشى كه پيوسته می ‏گدازد، و سوزشش براستى جبران ناپذير است.

 

در مقايسه اين دو سوزش، دقيقا رابطه عكس برقرار است، بدين مفهوم كه نفس سركش با چشيدن آب تشنه‏ تر مى گردد، وهرگز به يك جرعه بسنده نمی ‏كند، و پيوسته آدمى را در تلاش خستگى ناپذير جهت ارضاى تمايلات خود وا می ‏دارد.

 


امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است.



کارشناس مباحث مهدویت اظهار داشت: مشاهده امام زمان (عج) بعد از چهل شب رفتن به مسجد جمکران یک شایعه بی‌اساس بیش نیست. مبنای اساسی تفکر شیعی در مهدویت این است که امام غایب است، و علت‌های آن در روایات آمده است.

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا/ سرویس صفحات فرهنگی:

ظهور منجی موعود یک اعتقاد عمومی در تمامی ادیان است. کتاب های مقدس آسمانی، چه آنها که بخشی یا تمام آنها وجود دارد و چه آنها که منقولاتی از آنان در کتاب های دیگر آمده است، بشارت داده اند که جهان در سیطره ظلم و فساد نمی ماند؛ بلکه جماعت صالحان به امامت "رهبر موعود" عدل و داد را در گیتی حاکم خواهند کرد.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 10 خرداد 1394برچسب:, :: 19:7 ::  نويسنده : جواد خیاط

اعمال شب نيمه‌ي شعبان


امام باقر عليه السلام فرمودند: 
شب نيمه‌ي شعبان بعد از ليله القدر، برترين شب‌هاست. خداوند در آن شب فضل خود را به بندگان عطا مي‌فرمايد و ايشان را به كرم خويش مي‌آمرزد. پس در تقرب جستن به سوي خداي تعالي كوشش كنيد زيرا خداوند به ذات مقدسش قسم ياد فرموده است كه هيچ سائلي را در آن شب از درگاه خود دست خالي برنگرداند مادامي كه خواسته‌ي او معصيت نباشد و خداوند آن شب را به ما اختصاص داده است. پس در دعا و ثنا بر خداي تعالي در آن شب كوشش نماييد. 
(مفاتيح الجنان)

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند:
در شب نيمه‌ي شعبان روزي‌ها تقسيم مي‌شود و عمر مردم معين مي‌گردد و روندگان به حج نامشان نوشته مي‌شود و خداي تعالي در خلق خود افراد بيشماري را مي‌آمرزد.
(مفاتيح الجنان)

دعاي شب نيمه‌ي شعبان
هر كس در شب نيمه‌ي شعبان 21 مرتبه اين دعا را مابين نماز مغرب و عشاء، قبل از آنكه سخني بگويد بخواند، تا شب نيمه‌ي شعبان سال بعد به فرمان خدا، هيچ مكروهي به او نرسد و اگر عمر او تمام شده باشد، خداوند عمر دوباره به او كرامت فرمايد.

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم انك عليم حليم ذو اناة و لا طاقة لنا بحكمك يا الله يا الله يا الله، الامان الامان الامان من الطاعون و الوباء و موت الفجأة و سوء القضاء و شماتة الاعداء، ربنا اكشف عنّا العذاب انا موقنون برحمتك يا ارحم الراحمين.
(از كتاب عنوان الكلام مرحوم ملا محمدباقر فشاركي ص 210)

********************

قراءت قرآن در شب نيمه‌ي شعبان
هر كس در شب نيمه‌ي شعبان سه مرتبه سوره‌ي ياسين را بخواند، مرتبه‌ي اول به نيت طول عمر، مرتبه‌ي دوم به نيت توانگري و مرتبه‌ي سوم به نيت دفع بليات، در آن سال از آفات و فقر در امان مي‌ماند و عمر او طولاني مي‌گردد. پس از تمام كردن سوره در هر مرتبه دعاي زير را با تضرّع بخواند:

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم يا ذَالمنِّ لا يُمَنُّ عليك يا ذالطَّولِ لا اله الا انت، انت ظهرُ اللاجين و جارُ المستجيرين و امان الخائفين اِن كُنتُ شقيّاً محروماً مُقْتِراً في الرزق، فامحُ في امِّ الكتاب شقاوتي و حرماني و اقتارِ رزقي و اثبتني عندك مرزوقاً موفِّقاً للخيراتِ، فانك قُلتَ في كتابكَ المنزل يمحواللهُ ما يشاءُ و عندهُ امُّ الكتابِ.

********************

زيارت امام حسين عليه السلام در شب نيمه‌ي شعبان
بايد دانست كه زيارت سيدالشهداء عليه‌السلام در شب نيمه‌ي شعبان بسيار سفارش شده است و ساده‌ترين زيارت كه مي‌توان در همه وقت آن حضرت را به آن زيارت نمود آن است كه سه مرتبه بگويي:

صلي الله عليك يا ابا عبدالله
و يا اينكه بگويي:
السلام عليك يا اباعبدالله السلام عليك و رحمة الله و بركاته
كه خداوند سلام تو را به آن حضرت مي‌رساند.

********************

روز نيمه‌ي شعبان


روز نيمه‌ي شعبان روز ميلاد باسعادت امام زمان حضرت حجة ابن الحسن العسكري عجل تعالي فرجه الشريف است و بسيار شايسته است زيارت آن حضرت و دعا كردن بر فرج آن حضرت و درخواست از خداوند براي تعجيل در ظهور آن بزرگوار.

چگونگي دعا كردن بر امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف 
اول: از خداوند بخواهيم كه در فرج آن حضرت تعجيل كند مثل اينكه بگوييم:
اللهم عجل لوليك الفرج  يا بگوييم   اللهم عجل فرج وليك
دوم: اگر كسي براي ظهور و فرج آن بزرگوار دعا كرد آمين بگوييم.
سوم: از خداوند بخواهيم كه فرج آل محمد را نزديك گرداند.
چهارم: فرج و گشايش در امر همه‌ي مؤمنين را از خداوند بخواهيم.
پنجم: از خداوند درخواست كنيم كه اسباب و مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم كند.
ششم: از خداوند بخواهيم كه گناهاني كه سبب به تأخير افتادن فرج آن حضرت شده است را بيامرزد.
هفتم: نابودي دشمنان آن حضرا را از خداوند بخواهيم.
هشتم: از خداوند بخواهيم تا با ظهور امام زمان عليه السلام قلب آن حضرت و قلب مقدس حضرت سيدالشهداء و قلوب مؤمنين را تشفّي دهد.

باز منتشر شده توسط mina9703 در وب سایت تبیان مرکز زنجان 



متن تبریک نیمه شعبان

 

نیمه ی شعبان گل نرگس شکفت / چلچله از شادمانی شب نخفت
آبشار یک لحظه آرام شد ، نریخت / تا که رازش با گل نرگس بگفت
سرو حیران شد از آن فر و جلال / ماه فرو مانده در آن حسن جمال
نیمه شعبان را به شما تبریک عرض می کنیم.

 

 

متن تبریک نیمه شعبان

 

مانده ام با غم هجران نگارم چه کنم
عمر بگذشت و ندیدم رخ یارم چه کنم
چشم آلوده کجا دیدن دلدار کجا
چشم دیدار رخ دوست ندارم چه کنم
نیمه شعبان مبارک

 

 

متن تبریک نیمه شعبان

 

ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد      بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آیه نور          سوگند به زخم های سرشار غرور
آخر شب سرد ما سحر می گردد          مهدی به میان شیعه برمی گردد
یا امام زمان انتظار هم از نیامدنت بی تاب شد

 

 

 

متن تبریک نیمه شعبان

 

بر چهره پر ز نور مهدی صلوات      بر جان و دل صبور مهدی صلوات
تا امر فرج شود مهیا بفرست        بهر فرج و ظهور مهدی صلوات

نیمه شعبان مبارک

 

 

 

متن تبریک نیمه شعبان

 

هنوزم انتظارو انتظار است         هنوزم دل به سینه بی قرار است   
هنوزم خواب میبینم به شبها      همان مردی که بر اسبی سوار است

همان مردی که جمعه آید روزی

و این پایان خوب انتظار است

نیمه شعبان مبارک

 


شنبه 9 خرداد 1394برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : جواد خیاط

خواهی که ببینی رخ پیغمبـــــــــــر را        بنگر رخ زیبـای علی اکبــــــــــر را
در منطق و خلق و خوی او می بینی        با دیده ی جان محمــــدی دیگر را

یازدهم شعبان، خجسته میلاد حضرت علی اکبر (ع)، شبیه ترین انسان به حضرت محمد (ص) و روز جوان بر شما سروران گرامی مبارک باد.



شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, :: 18:26 ::  نويسنده : جواد خیاط


شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 19:28 ::  نويسنده : جواد خیاط

مبعث

 

روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی، روزی است که محمد، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. مسلمانان معنقدند او در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. محمد در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد.



ادامه مطلب ...


شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 12:23 ::  نويسنده : جواد خیاط

آقای اصغری

آقای ابراهیمی

آقای قاشق تراش     



جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 11:27 ::  نويسنده : جواد خیاط

     روز پدر مبارک



جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 11:9 ::  نويسنده : جواد خیاط

 

                                                ولادت و خاندان
بنا به نوشته مورخين، امام على(ع) در روز جمعه 13 رجب سال سى‌‏ام عام الفيل و در خانه‌ی خدا متولد شدند.
پدر آن حضرت ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف (عموی پيامبر(ص)) و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود. بنابراين امام على(ع) از هر دو طرف هاشمى نسب است.
مادر اين حضرت، خداپرست بوده و با دين حنيف ابراهيم زندگى می‌كرد و پيوسته به درگاه خدا مناجات كرده و تقاضا می‌نمود كه وضع اين حمل را بر او آسان گرداند.
فاطمه بنت اسد، مادر امير المؤمنين(ع)، در حالي كه هنگام تولد فرزندش فرا رسيده بود به زيارت خانه‌ی خدا رفت و گفت:
"خدايا من به تو و به آن چه از رسولان و كتاب‌ها از جانب تو آمده‏اند ايمان دارم و سخن جدم ابراهيم خليل را تصديق می‌كنم و اوست كه اين بيت عتيق را بنا نهاده است. به حق آن كه اين خانه را ساخته و به حق مولودى كه در شكم من است ولادت او را بر من آسان گردان"



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : جواد خیاط

 

   
حضرت جواد الأئمه(ع) بنابر مشهور در دهم رجب سال 195هـ به دنيا آمده اند.



اقوال ديگر در ولادت آن حضرت چنين است:

17 ماه رمضان، 15 ماه رمضان و آخر ذي القعده.

به قولي هم در 13 رجب ولادت آن حضرت واقع شده است.

پدر بزرگوار آن حضرت امام رضا(ع) و مادر آن حضرت جناب سبيکه يا دره است

که حضرت رضا(ع) نام ايشان را "خيزران" نهادند.

نام آن حضرت محمد و کنيه ايشان ابوجعفر و مشهورترين القاب آن حضرت تقي و جواد است.

حضرت رضا(ع) آن حضرت را با کنيه ياد مي کردند و مي فرمودند:

"أبوجعفر به من نامه نوشته است"

و نامه هايي که از آن حضرت مي رسيد

در نهايت جلالت و زيبايي بود و هنگامي که امام(ع) مي خواستند

نامه براي امام جواد(ع) بنويسند آن حضرت را به بزرگي و احترام مورد خطاب قرار مي دادند.

يک روز در ايام کودکي حضرت جواد(ع) آن حضرت را نزد پدر بزرگوارش امام رضا(ع) آوردند.

آن حضرت فرمودند: "اين مولودي است که براي شيعه مبارکتر از او بدنيا نيامده است"،

چرا که چهل سال و چند ماه از سن مبارک امام رضا(ع) گذشته بود

و آن حضرت هنوز اولادي نداشتند و برخي از شيعيان در امر امامت نگران بودند،

هنگاميکه خداوند جواد الأئمه(ع) را به مولايمان حضرت رضا(ع) داد نگراني و شک و ترديد مردم بر طرف شد.

آن حضرت شش فرزند داشت: أبوالحسن حضرت هادي(ع)، أبوطالب جناب زيد،

أبوجعفر جناب موسي مبرقع، حکيمه خاتون، خديجه خاتون، أم کلثوم.

ولادت حضرت علي اصغر(ع)

گفتني است ولادت با سعادت حضرت باب الحوائج علي اصغر(ع) نيز در اين روز واقع شده است.

بعضي روايات نيز ولادت اين حضرت را در روز هشتم يا نهم رجب ثبت کرده اند.

منبع: تقويم شيعه

 



سه شنبه 1 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 17:14 ::  نويسنده : جواد خیاط

آتش نشان کرمجگان حسین آقا

آتش نشان کرمجگان حسین آقا

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

درباره وبلاگ

وبلاگ اطلاع رسانی روستا و اخبار کرمجگان
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرمجگان و آدرس karamjegani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 43897
تعداد مطالب : 172
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content